12:11

Duszan przygody prawie prawdziwe



Przeczytałam swojej córce mnóstwo książek o magi i czarach, ale tak zaczarowanej historii nie znałam.
Duszan to niesamowita książka opowiadająca historie pewnych wakacji, które dwóch chłopców mieszkających na co dzień w mieście, spędziło w wiejskim, a w zasadzie leśnym, domu swojej babci. Dzięki nietuzinkowej babci przeżywają na wsi wakacje wyjątkowe, poznają zupełnie inną sferę życia. Wychowałam się na wsi, wiec nigdy nie wyjeżdżałam na wakacje, a radość mojego kuzynostwa, które przyjeżdżało do nas na wakacje, była dla mnie nie zrozumiała. Będąc dzieckiem, wielokrotnie się zastanawiałam, z czego oni się tak cieszą? Dla nas spędzanie każdego dnia na dworze były czynnością naturalną dla miastowych zjawiskową. Prace w polu czy w ogrodzie jak wizyta w lunaparku. Książka idealna dla małych odkrywców Lena jest zafascynowana i też zakłada własną bazę w domku prawie na drzewie.


Jak już na początku wspomniała, bohaterami książki są bracia Duszan i Janko, którzy z dala od miasta, rodziców, zakazów i nakazów odzyskują radość życia.
Przyroda porusza w chłopcach wszystkie dawno zapomniane struny. Możliwość korzystania z wewnętrznych zasobów, aby zaspokoić swoje podstawowe potrzeby, pozwala na nawiązanie bezpośredniej łączności ze światem otaczającej ich cudowną nieokiełznaną przyrodą. Wtedy mały domek pośród dzikiej natury się staje ich domem.




Naturalne środowisko dla Duszana tworzy wyjątkową przestrzeń do odkrywani, wyrażania i materializowania swoich pomysłów. Jak widać Lena równiez uwalnia swoją kreatywńość na sciankach domku. To drewniane schronienie staje sie domem zarówno dla bohaterów książki  jak i mojej córki pośród przyrody.


W lesie można się tak dużo nauczyć i „ZROBIĆ COS DOBREGO DLA LUDZKOŚCI". Aż nie chce się wracać do domu.
Dzięki tej niesamowitej historii ja sama doceniam miejsce, w którym spędziłam dzieciństwo taka moja własna kapsuła czasu.


 
Ilustracje autorstwa Doroty Wojciechowskiej skradły moje serce.Na tę książkę nie można nie zwrócić uwagi. Zjawiskowa okładka, z której spogląda na czytelników niedźwiedź, pod nim widzimy niewielki, uroczy domek z kominem i kogutem na dachu uchyla rąbka tajemnicy, jak niezwykłe ilustracje czekają nas środku.




Podsumowując Duszan to przepiękna, mądra opowieść o sile dziecięcej wyobraźni, mocy braterskiej więzi i potędze rodzicielskiej wiary w dziecko. Książka nagrodzona w konkursie Wielokropek 2016. Na pewno Wasze lato będzie dzięki tej książce wyjątkowe!



9 komentarzy:

  1. Faktycznie rysunki w książce wyglądają super! Pomysł na prezent dla bratanka :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Przypomniałaś mi moje wakacje na wsi u babci :) Było cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo Kreatywne Blondynki. ;) Gratuluję pomysłu! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To chyba lektura dla małych i dużych. Ilustracje są niesamowite.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda niesamowicie! Rysunki do mnie przemawiają, a i rys historii pozwala spojrzeć w stronę tej książki z zaciekawieniem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już mi się podoba, bo ja ubóstwiam taką tematykę, ilustracje są przepiękne, jeśli kiedyś trafi w moje ręce na pewno jej nie oddam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Przekonałaś mnie :) kupuje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mam dzieci jeszcze i nie mam komu dać. Sama urodziłam i wychowałam się na wsi. Wiem ile frajdy przynosi tam zabawa, a wyobraźnia może szaleć:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ilustracje cieszą oko;) Na pewno spodobają się maluchom i nie tylko!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Blondynki kreatywnie , Blogger