02:29

"Reksio. Wielka księga przygód" opowieści o psiaku, który przyciąga kolejne pokolenia.


"Reksio. Wielka księga przygód" to obszerna publikacja, na którą składa się aż 26 bajek emitowanych wcześniej w TV. Lena, zapewne jak inne dzieci, chętnie z półek sklepowych/bibliotecznych wyławia książki, których bohaterami są postacie z kreskówek.

"Reksio. Wielka księga przygód"

Reksio to również moja bajka z dzieciństwa, dlatego bardzo chętnie czytałyśmy jego przygody w książkowym wydaniu.



"Reksio. Wielka księga przygód"

Każde opowiadanie rozpoczyna prezentacja bohaterów, dzięki czemu maluchy mogą poznać ich imiona i sylwetki. W książce znajdują się opowieści, takie jak np. Wycieczka do lasu, Duduś, Samochód, Koncert, Latawiec, Przygoda w górach, Burza, Duch czy Zimowe zabawy.


"Reksio. Wielka księga przygód"

"Reksio. Wielka księga przygód"



Akcja, podobnie jak w dobranocce, toczy się na wiejskim podwórku i w pobliskim lesie, ale również górach. W każdym opowiadaniu Reksio przeżywa emocjonującą przygodę. Reksio to mądry i zaradny piesek, na którego pomoc zawsze mogą liczyć wszyscy jego przyjaciele w opresji.



Przygody Reksia opowiadają o uniwersalnych wartościach, takich jak przyjaźń, wzajemna życzliwość, gotowość niesienia pomocy innym i moc współpracy. To sprawy pozornie banalne, o których wszyscy wiedzą, ale często się o nich zapomina, dlatego warto czytać takie książek dzieciom.

Książka do czytania i do oglądania, bo ubarwiona jest filmowymi, rozpoznawalnymi, jeśli o styl chodzi ilustracjami.






U nas to maż często czyta córce do poduszki. Przyglądając się ich wspólnemu czytaniu, Wielkiej księgi przygód zastanawiałam się, które z nich ma z tej lektury większą frajdę. Książka jest o przygodach, wiec wybierając się na wycieczkę, do Bielska-Białej nie mogliśmy jej ze sobą nie zabrać.




Ponadczasowe opowieści umilały nam czas podczas jazdy samochodem. Kilka stron zostało przeczytanych pod pomnikiem Reksia w Bielsku-Białe. Dość duże litery zachęcą do samodzielnego czytania, poprzez co książka ta będzie wiernym towarzyszem dzieciństwa mojej córki. Polecamy i do lektury Reksia gorąco zachęcamy To niezwykłe wydanie mądrych, wesołych, śmiesznych, a także pouczających bajek pozbawionych przemocy i agresji, będzie idealną lekturą dla przedszkolaków.



6 komentarzy:

  1. Reksio jest ponadczasowy. Nasz Synek póki co ma innych ulubionych bohaterów, ale mam nadzieję, że kiedyś zaprzyjaźni się z Reksiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubiłam tą bajkę w dzieciństwie. Chyba do tej pory darzę ją sympatią. Bardzo fajna książka, myślę, że nie tylko dla dzieci. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z sentymentem wspominam Reksia :) Pokażę moim chłopcom bo ciekawi mnie czy poczują klimat ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja muszę przyznać, że mimo prowadzenia bloga czytelniczego, nigdy nie czytałam książek o Reksiu, natomiast bajki z jego udziałem w dzieciństwie oglądałam całkiem często! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam ogromny sentyment do Reksia <3 swego czasu w Empiku była kolekcja z tą bajką i zaopatrzyłam się nawet w kubek :) aktualnie zaanektował go mój tata :)
    Moje dziecko też będzie czytać i oglądać Reksia <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialna książka, uwielbiamy ją:) A w lipcu wybieramy się podrapać Reksia za uchem:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Blondynki kreatywnie , Blogger