Gry planszowe na prezent świąteczny. Zalety gier planszowych są tak powszechnie znane, że nie trzeba ich nikomu przypominać ale okazuje się że z tego typu gier można jeszcze sporo wyłuskać.
Dziś prezentujemy cztery edukacyjne gry od Kapitan nauka, które idealnie sprawdzą się jajko świąteczny prezent. Głównym i największym plusem tych gier jest ich prostota. Posiadamy inne gry od Kapitana Nauki i o ile lubię jak gra ma kilka wariantów, to kreatywność twórców niektórych gier przytłacza. Przebrniecie przez instrukcję z dwunastoma wariantami gry, bywa wyzwaniem. Dlatego bardzo mnie cieszy prostota nowości. Szata graficzna opakowań jak i plansz jest również bardzo prosta, przejrzysta co sprawi z naprawdę łatwo przyswoić wiedze.
Na początek gra, która najbardziej zainteresowała Blondynkę, która ma w planach zostać stewardessą więc nauka angielskiego to dla niej priorytet.
Na tropie angielskich słówek
wiek graczy: 3-8 lat,
ilość graczy: 2-4,
czas rozgrywki: 20-40 minut
Na tropie angielskich słówek jest to gra dedykowana dzieciom, które rozpoczynają swoją przygodę z nauką języka angielskiego. Do gry został dołączony link ze strony producenta, gdzie można odsłuchać wszystkich słów użytych w grze. Niezmiernie ważne jest, by dziecko od początku poznawało tylko poprawną wymowę języka obcego, ponieważ właśnie wtedy kształtują się prawidłowe wzorce mówienia.
Zasady gry są bardzo proste, a że jest to gra językowa, sami możemy dostosować stopień trudności do umiejętności dziecka. Gra oprócz treningu spostrzegawczości i refleksu, ćwiczy pamięć właściwą wymowę. Słownictwo zawarte w grze "Na tropie angielskich słówek: to podstawowe słówka z takich kategorii jak codzienne czynności, emocje, części ciała, ubrania, jedzenie, zwierzęta, zabawki, pojazdy, kolory.
Każdy z graczy rzuca kostką i ten, kto wyrzuci 1 lub 6 oczek rozpoczyna grę, przesuwając swój pionek o liczbę pól równą liczbie wyrzuconych oczek. Cała plansza usłana jest oczywiście licznymi korowymi polami, do których przypisano konkretne działania. Jak widzicie, jest to klasyczna gra planszowa dla dzieci, tyle że po angielsku. Gra zawiera dwie talie kart. Na jednej widnieją pytania rodem z zagadek obrazkowych a na drugiej talii kart mamy ilustracje zwierząt rozmieszonych na planszy, które należy szybko odnaleźć i nazwać po angielsku.
Druga gra jest dedykowana dzieciom w podobnym przedziale wekowym jak gra Na tropie angielskich słówek, lecz jest to gra matematyczna, na dodawanie i odejmowanie a nosi tytuł Piraci. Genialna grafika i proste zasady gry bazujące za zasadach gry memo wspaniałe wspomagają utrwalenie dodawania i odejmowania w zakresie do 20.
Piraci
wiek graczy: 4-8 lat,
ilość graczy: 2-4,
czas rozgrywki: 20-40 minut
Sama nazwa gry gwarantuje, że przyciągnie ona uwagę dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, bo kto nie kocha piratów. Lena jest fanką Pippi Pończoszarki, więc uwielbia wszystko, co związane z piratami a zjawiskowe skarby piękne klejnoty to wisienka na torcie, która przekona do gry każdego.
Zgrabne pudełko skrywa cztery plansze dla czterech graczy, 96 żetonów z działaniami oraz wynikami i oczywiście instrukcję w języku polskim i angielskim, za co dodatkowy plus.
Jak już pisałam, gra bazuje na zasadach jednej z najlepiej nam znanych gier, czyli memory. Każdy gracz drogą losową pobiera z puli sześć 6 żetonów z wynikiem i rozmieszcza je na swojej planszy. Prostokątne żetony z działaniem należy rozmieścić na stole skarbem do góry. Kolejno każdy pirat może wybrać jeden z rozmieszczonych na blacie prostokątnych żetonów i sprawdza, czy wynik widniejącego tam działania znajduje się wśród posiadanych przez niego. Jeżeli tak należy oczytać działanie podać odpowiedz i sprawdzić na obu żetonach czy widnieje rysunek tego samego skarbu. Gdy gracz błędnie wykona działanie, odkłada z powrotem żeton działania, a żeton z wynikiem odkłada do pudełka i pobiera nowy. Bardzo mi się podoba, że gracz nie traci szansy zdobycia wszystkich skarbów. Takie podejście do zasad bez punktów karnych motywuje dziecko do pracy.
Dla młodszych dzieci przewidziano możliwość uproszczenia rozgrywki, przez odkrycie wszystkich działań z prostokątnych kafli. Więc dziecko może sobie wyszukać działanie i dopasować do wyniku. Można też ograniczyć ilość kafli i grać np w zakresie do 10. Gra ma spory potencjał a elementy gry można wykorzystać na wiele sposobów w edukacji matematycznej. Naprawdę polecam, ahoj dajcie się porwać pirackiej przygodzie z matematyką.
Kolejna świetna gra planszowa od Kapitana Nauki z pytaniami w formie quizu wprowadza nas w świat biologi. Grając w tą grę poznajemy tajemnice naszego ciała, odkrywamy narządy, poznaj układy, zmysły.
Ciało człowieka
wiek graczy: 6-12 lat,
ilość graczy: 2-4,
czas rozgrywki: 20-40 minut
Temat budowy ciała człowieka zgłębiamy od dawna, tworząc różne makiety i lapbooki. Jednak gra w taką grę, to jest po prostu nauka przez zabawę przez duże N.
Zasady gry są identyczne jak w grze "Na tropie angielskich słówek" czyli piękna plansza usłana korowymi polami a środek zdobią cztery przekrojami ciała człowieka. Przekroje są w ruchu, robią zabawne miny i wyglądają bardzo sympatycznie, tak zabawna grafika przemawia do dzieci i ułatwia zapamiętywanie poszczególnych elementów ludzkiego ciała. Kilka sów o pytaniach. Muszę przyznać, że mimo że gramy sporo w gry o tematyce ludzkiego ciała, dużo pytań mocno nas zaskoczyła i wielokrotnie wyszukiwałyśmy merytorycznych odpowiedzi na dane pytanie. Gra rozbudza ciekawość więc wujka google i encyklopedie o tematyce ludzkiego ciała warto mieć na podorędziu, by wyjść z twarzą z rozgrywki.
Ostatnia gra z tego zestawiania nosi tytuł Żaby czy kraby i jest to gra na mnożenie. Wielu dorosłych na hasło tabliczka możenia odczuwa nieprzyjemne dreszcze. Niestety sposób w musiałam nauczyć się tabliczki mnożenia sprawił, że nigdy do niej sympatią nie pałałam. Blondynka lubi mnożenie rozumie zasady.
Żaby czy kraby
wiek graczy: 6-99 lat,
ilość graczy: 2-4,
czas rozgrywki: 20-40 minut
Ta pięknie wydana gar wspiera naukę mnożenia, uczy strategicznego myślenia, trenują pamięć, spostrzegawczość i koncentrację.
Piękna dwustronna plansza i proste zasady nas urzekły. Gra składa się z 1 dużej dwustronnej planszy, 1 małej dwustronnej planszy działań, 20 dużych żetonów, 4 małe żetony do wykonywania działań. Choć plansza działań może trochę zawile wygląda, gra jest bardzo prosta. Na planszy działań mamy nakreślone ścieżki, po których musimy się poruszać i rozwiązywać działania. Wynik każdego działania zapisany jest na dużej planszy i po właściwym dokonaniu obliczenia gracz właśnie tam umieszcza jeden z 10 swoich żetonów. Oczywiście wygrywa ten gracz, który jako pierwszy ułoży rząd poziomy, pionowy lub ukośny z czterech żab, lub krabów.
W samej rozgrywce da się wyraźnie odczuć różnicę w jakości rozgrywki w zależności od ilości osób siedzących przy planszy. Zdecydowanie najlepiej jest w trzyosobowym składzie. Wówczas faktycznie rozgrywka nabiera charakteru bardziej taktycznego.Proste zasady, dobrze działająca mechanika, losowość, która czasami nam nie sprzyja, ale nie przesądza o naszej porażce i niedługi czas rozgrywki sprawia, że często gamy w tę grę.
Polecamy Wam te rewelacyjne edukacyjne pluszówki dla całej rodziny. Kapitan Nauka.pl oferuje szeroki asortyment produktów dla maluchów do 3 lat, dla przedszkolaków w wieku 3-6 lat oraz dla uczniów od 6 do 10 lat. Dzięki temu wybór trafionego prezentu na Mikołajki, Boże Narodzenie, będzie o wiele łatwiejszy.
Bardzo fajne gry, moja córeczka uwielbia planszowki
OdpowiedzUsuńBardzo fajne gry, idealne na prezent pod choinkę dla naszych pociech :)
OdpowiedzUsuńSerdecznie zapraszam
OdpowiedzUsuńdo udziału
w nowym rocznym projekcie o nazwie "Pod kolor":
https://bajdocja.blogspot.com/2016/09/projekt-spoza-teczy-linki-uczestnikow.html
Są oczywiście zabawki dla dzieci edukacyjne i jak coś takich należy szukać przecież. Ja mam ich calkiem sporo, a też na pewno na święta rodzina dokupi. Dzieci są bardzo rozpieszczane to trzeba przyznać.
OdpowiedzUsuńnauka przez zabawe
OdpowiedzUsuń