06:57

Pachnie dojrzewaniem, psem i koniem. "Konie, dziewczynka i pies. Pamiętnik", Jacek Podsiadło


Prowadziliście kiedyś pamiętnik ? Ja do dziś lubię zapisywać swoje sekrety i przemyślenia. Choć może już nie w tak obszernej formie, jak kiedyś i młodsza siostra nie ma do niego dostępu to jednak cenię tę formę uwalniania emocji. Całe wakacje zachęcałam córkę, by zapisywała w kilku zdaniach wydarzenia z każdego wakacyjnego dnia. I bardzo mnie cieszy, że na sam koniec wakacji w nasze łapki  wpadła Nowość od Wydawnictwa Nasza Księgarnia pt.; Konie, dziewczyna i pies, PAMIĘTNIK. 


Lektura tej książki z całą pewnością zachęci Blondynkę do prowadzenia dalszych zapisków. Ten pamiętnik to tak naprawdę książka kierowana do starszych dzieci 10 + ale Lena jest obyta, wszak całe wakacje spędziła w towarzystwie nastoletniej kuzynki. Co ciekawe autorem tej publikacji nie jest nastolatka a Jacek Podsiadło, natomiast ilustracje zmalowała zdolna Agnieszka Świętek.
 


Na stronach tego skrzącego się humorem Pamiętnika jedenastoletnia narratorka opisuje swoje szalone i zwariowane perypetie dnia codziennego, a nie są one wcale takie zwyczaje wszak autorka pamiętnika jest NASTOlatką i trzeba o tym pamiętać. 



Pewnego dnia nastoletniej właścicielce półrocznego psa Rebusa znudził się internet całe to blogowanie i lajkowanie. Dziewczyna postanawia inaczej spożytkować wolny czas i codziennie spisuje swoje obserwacje i przemyślenia na kartkach pamiętnika, który musi dobrze ukrywać przed wścibską siostrą Pauliną.







Życie jedenastoletniej dziewczynki pełne jest problemów i dylematów, dalekosiężnych planów i zabawnych rozkminek, które podczas czytania wywołują salwy śmiechu. Bezimienna nastolatka od jakiegoś czasu próbuje ukierunkować swoje zainteresowania. Obecnie pała miłością do jazdy konnej pragnie również, zostać amazonką i może jeszcze znaną skrzypaczką.






Czytając ten Pamiętnik, sami się przekonacie, że ta żywiołowa nastolatka ma mnóstwo kreatywnych, szalonych i bardzo oryginalnych pomysłów na każdy kolejny dzień. Lena przepadła przyznam, że chyba nigdy wcześniej żadna książka aż tak nie przypadła jej do gustu. Jacek Podsiadło stworzył mądrą i niesamowicie zabawną książkę przeznaczoną nie tylko dla NASTOlatek.







Polecam serdecznie. 


Książka dostępna jest TUTAJ
Za egzemplarz książki- "Konie, dziewczynka i pies. Pamiętnik", dziękuję Wydawnictwu Nasza Księgarnia.


12 komentarzy:

  1. Na moją córkę jeszcze musi trochę poczekać, ale mogę ja komuś sprezentować, kto tez lubi czytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oo książka dla mojej młodszej siostry akurat w tym wieku jest

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak byłam mała prowadziłam pamiętnik, na etapie liceum przestałam, a szkoda.
    Ciekawa książka,jeżeli kupię to na prezent.
    Pozdrawiam-)
    Irena

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziewczynki zdecydowanie bardziej wchodzą w sprawy pamiętnikowe, u chłopców wygląda to zupełnie inaczej, przynajmniej tych 9-letnich

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej, pamietam te nastoletnie problemy. Dziś nadal są, tylko skala różnie z każdym rokiem życia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajnie wygląda ta ksiązka :D muszę jeje poszukać i jeszcze bliżej ją pzonać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny ten pamiętnik został napisany i te obrazki :)
    Pamiętam jeszcze i mam mój pierwszy pamiętnik, ale taki, gdzie wpisywali się moi znajomi.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  8. kiedy moja córka będzie już nastolatką, na pewno pokaże jej tę książkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomysł na prezent podchwytuję, mam kilka panienek w rodzinie, które chętnie zajrzą do książki. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oczywiście, że prowadziłam pamiętnik - nadal mam zresztą kilka zapisanych notatników i czasami sięgam po nie, żeby powspominać swoje nastoletnie czasy :) Książka zapowiada się rzeczywiście bardzo zabawnie - czytałabym :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Blondynki kreatywnie , Blogger