09:04

Atlas mitów


Hasło mitologia głównie kojarzy się z mitologią grecką, którą ja osobiście uwielbiam, ale oprócz mitologii greckiej warto poznać również inne niesamowite starożytne mity pochodzące z różnych zakątków świata. Dzięki książce Atlas mitów możemy poznać pradawnych bogów, herosów, ich wrogów, sprytne i fantastyczne bestie z aż dwunastu mitologii – egipskiej, nordyckiej, azteckiej, japońskiej, polinezyjskiej, słowiańskiej, greckiej, rdzennych Amerykanów, irlandzkiej, hinduistycznej, plemienia Janomamów i ludu Joruba. 
 

Niesamowicie się cieszę z tego, że autor Thiago de Moraes daje dzieciom takie wspaniałe narzędzie do rozwoju wyobraźni! Przyznajcie sami ilustracje rzucają na kolana. Jak na atlas przystało w Atlasie mitów jest wiele zjawiskowych map, wielkoformatowa grafika zachęca do eksplorowania mitów.

  
Krótkie opisy dodają książce kolorytu Thiago de Moraes wspaniale włada kreską, humorem i kreatywnością. Dowcipnie napisane starożytne opowieści budzą zachwyt i wspaniałe dopełniają piękne mapy.


Lena zna praktycznie na pamięć mity greckie dużo też czytała do tej pory o mitologi słowiańskiej a za spawą bajki Vajana zgłębiła mitologię polinezyjską. Obecnie Mitologa japońska na tapecie. Atlas mitów nie tylko jest wspaniale zilustrowany, ale również sensownie podzielony na rozdziały a każdy rozdział zawiera rzeczowe informacje o danej kulturze dokładnie opisuje najważniejsze wierzenia. Dodatkowo w każdym dziale pod krótką genezą danej kultury umieszczono niezbędne informacji dotyczące umiejscowienia jej na mapie pod hasłem Gdzie? 











Jak widzicie informacje o mitach są wyselekcjonowane, uporządkowane i bardzo atrakcyjnie podane, jedyny minus za bardzo małą trzciankę, która nie zachęca młodsze dzieci do samodzielnego czytania a kategoria wiekowa do celowo to 6+.
 















Autor: Thiago de Moraes

Tłumaczenie: Anna Nowak

Liczba stron: 96 (duży format)

Rok wydania : 2018

Wydawnictwo Nasza Księgarnia


 


Polecamy i zapraszamy do lektury!


Ps; wydanie w twardej oprawie jest szczególnie trwałe i estetyczne - idealne na prezent! A w bonusie na stronie wydawnictwa można pobrać ciekawe karty zabaw do książki – www.nk.com.pl

14 komentarzy:

  1. Sama uwielbiam mitologię, lubię czytać mity greckie, jak również poznawać nowe, dotąd mi nieznane. Książka wpadła mi w oko, dlatego z przyjemnością ja zakupimy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie także mity kojarzę się tylko z Grecją

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna pozycja!!! Mitologię Grecką bardzo lubiłam, nawet kiedyś w szkole startowałam w konkursie mitologicznym .

    OdpowiedzUsuń
  4. jak przepięknie wydana! kiedyś interesowałam sie mitologią grecką, może warto wrócić...? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie warto wrócić i poznać mity z całego świata.

      Usuń
  5. Pamiętam ,że jako dziecko zaczytywałam się w mitach greckich.
    Pewnie dzieciom ta książka również się spodoba :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mitologią interesowałam się kiedy byłam dzieckiem, teraz niekoniecznie jest dla mnie ważna.

    OdpowiedzUsuń
  7. to jest coś zdecydowanie dla... mnie! muszę kupić, bo to na pewno posłuży jako pomoc naukowa :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja już od dziecka jestem wielką fanka mitologii. Szczególnie greckiej.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna książka. Polecę synowi, on lubi historyczne książeczki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładnie wydane. O mitach jest też wspaniała książka z serii Nasza Księgarnia - od lat jest super hitem.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jako dziecko uwielbialam mitologii, czytałam mity różnych narodowości i chętnie kupię taki atlas swojej córce :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Grafika super, choć nie wiem czy zainteresuje mnie ten temat. Bedzie za to idealna na prezent dla fana mitów.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Blondynki kreatywnie , Blogger