02:51

Domek nad strumykiem - Bożena Helena Mazur-Nowak


Wychowałam się na wsi takiej prawdziwej gdzie były krowy, konie i mnóstwo pracy. Nasze wakacje zawsze były ciekawe, mimo że nie wyjeżdżaliśmy praktycznie nigdzie, ale wydawały mi się takie zwyczajne. Będąc dzieckiem nie rozumiałam, ogromnej radości dzieci z miasta, które miały spędzać wakacje u dziadków na wsi. Teraz dostrzegam, że życie na wsi w małej społeczności daje przede wszystkim dzieciom mnóstwo swobody. 




O takiej swobodzie i sielankowym życiu na wsi jest książka Bożeny Heleny Mazur - Nowak "Domek nad strumykiem" o tych wymarzonych przez dzieciaki wakacjach na wsi. Autorka opisuje w niej, swoje ostatnie wakacje przed rozpoczęciem szkoły. Siedmioletnia Bonia i czteroletnia Dzidka spędzają wakacje u dziadków, w malutkiej wiosce Komarnie. Cała powieści jest wymuskana, bardzo delikatna. Czytając tę lekką lekturę niemal można poczuć zapach letnich kwiatów smak owców i usłyszeć dziwęk strumienia. 



Przygody dziewczynek są bardzo realne zawierają sytuację dnia codziennego, a zarazem są magiczne i wyjątkowe. Autorka pokazuje czym jest dziecięca wolność i jak zdrowe rodzinne relacje, kontakt z naturą wpływają na rozwój umiejętność obserwowania świata.





"Domek nad strumykiem" to urocza historia, którą czyta się jednym tchem. Minimalizm szkicowy ilustracji wprowadza melancholijny nastrój, tworząc kontrast z niezwykle barwną opowieścią. 

Książka nie tylko dla dzieci, ale również dla dorosłych, którzy zapomnieli jak to jest być dzieckiem i utracili tę dziecięcą radość. Niewielkich rozmiarów format sprawia, że książka idealnie mieści się do torebki podczas weekendowego wyjazdu za miasto. 


Tytuł: "Domek nad strumykiem"

Autor: Bożena Helena Mazur-Nowak

Wydawnictwo: Novae Res

Data premiery: wrzesień 2017

Oprawa: miękka

8 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawie zapowiada się ta książka

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaciekawiła mnie ta książka 😊 W dzieciństwie uwielbiałam takie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tę książkę. Czytałam i mam ją na swojej półce. Takie wiejskie wakacje pamiętam ze swojego dzieciństwa. To były czasy! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z opisu wnioskuję, że mogłaby mi się podobać :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba sie na nią skusze. :) Nastepny wieczór bedzie tylko moj. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta książka zapowiada się tak ciekawie, że już nie mogę się docz kac, kiedy ją przeczytamy i sami o niej opowiemy 😍

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Blondynki kreatywnie , Blogger