02:06

ZBRODNIA PIERWSZEJ KLASY - INTRYGUJĄCA LEKTURA DLA MŁODZIEŻY.


Uwielbiam książki z dreszczykiem. Obecnie patrząc przez okno mam dreszcze ale nie ma chyba lepszej wakacyjnej lektury jak dobry, wciągający kryminał. Deszczowe dni spędzam ukryta pod kocem z intrygującą lekturą. Lena tez chętnie czyta książki o detektywach, przestępcach i innych kryminalnych sprawach i sprawkach. Obecnie zachwyca się przygodami Blomkvista, czyli klasyka dziecięcej literatury kryminalnej.

Myślę, że za parę lat bardzo chętnie sięgnie po super serie" Zbrodnia niezbyt elegancka" Bardzo mi zależy by książki czytane przez Lenę, pochodziły z serii. Lena lubi kolekcjonować serie i bardzo często przywiązuje się do bohaterów, jeśli ich polubi a Daisy Wells i Hazel Wong nie da się niepolubic. Ja sama po lekturze "Zbrodnia pierwszej klasy" bardzo chce poznać ich dalsze przygody. Tak to już jest z dobrymi kryminałami. Mimo że po raz pierwszy sięgam po książkę przeznaczoną dla nastoletnich odbiorców, jestem bardzo pozytywnie zaskoczona, ale do rzeczy.


Kim są Daisy Wells i Hazel Wong detektywami i uczennicami trzeciej klasy. Daisy Wells, jest córką angielskiego lorda a Hazel Wong pochodzi z Hongkongu w Anglii zdobywa wykształcenie godne angielskiej damy. Dwie skrajnie różne dziewczyny są prawdziwymi przyjaciółkami i wraz z bliskimi udają się na wymarzone wakacje po Europie. Niesamowitą podróż odbędą Orient Expressem gdzie napewno nie będą się nudzić. W wagonie pierwszej klasy czeka na pasażerów wiele atrakcji w tym prawdziwe morderstwo, czyli jak widzicie autor nie przebiera w środkach. Jedna z pasażerek ginie z rąk nieznanego sprawcy podczas kolacji a drogocenny naszyjnik znika w niewyjaśnionych okolicznościach.





 Towarzystwo detektywistyczne przystępuje do śledztwa, tym razem muszą również rywalizować z innymi detektywami, którzy są równie zdeterminowani, by rozwiązać sprawę czy dziewczynom i tym razem się uda odkryć prawdę może duch zmarłej wywołany z zaświatów pomoże. Odważne dziewczęta ruszają śladem mordercy, licząc, że uda im się rozwiązać sprawę, która z każdą godziną robi się bardziej zawiła i tajemnicza. Bardzo podoba mi się postawa ojca Hazel, który mimo wątpliwości staje za córka murem. Hazel jest narratorką opowieści co mi się bardzo podoba Daisy jest bardzo przebojowa idzie do przodu jak burza za to jej przyjaciółka skrupulatnie wszytko kalkuluje i chyba dla tego tworzą tak zgrany team.




Książka wręcz stworzona do tego, by podsunąć ją nastolatce, która wciąż powtarza, że nie lubi czytać. W tym przypadku zmieni zdanie po pierwszym rozdziale historii. Książka jest sprawnie napisane, akcja wciągająca,cieszy dreszczyk emocji i błyskotliwe wywody głównych bohaterek. Rewelacyjna książka o dziewczynach i warto to podkreślić.

W serii "Zbrodnia niezbyt elegancka" wydawnictwo Dwukropek wydało do tej pory trzy książki.

Zbrodnia nie przystoi damie.

Herbatka z arszenikiem


Zbrodnia pierwszej klasy

Robin Stevens

tłumaczenie: Magdalena Korobkiewicz

Wydawnictwo Dwukropek

kategoria wiekowa 10+



6 komentarzy:

  1. nie czytałam, ale muszę
    podobają mi się takie

    OdpowiedzUsuń
  2. Uuu, wszystko, co ma w sobie hasło "detektyw" już mnie interesuje! :D Fajnie, że tworzone są takie wciągające powieści dla nastolatków - zbyt mało się czyta, a zbyt wiele ogląda w tych czasach. Ja dorastałam praktycznie na samych ksiązkach!

    OdpowiedzUsuń
  3. wow, ta książka naprawdę zachęca do czytania. Wygląda na bardzo lekka i przyjemną :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczerze to chyba raz w życiu czytałam książkę o takiej tematyce, ale może czas najwyższy się przekonać ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka zainteteresuje nie tylko nastolatków. Ciekawa tematyka na pochmurne dni

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Blondynki kreatywnie , Blogger