02:54

„Gdy Pola się zgubi” - Sześć zasad dla zagubialskich


Zbliża się sezon urlopowy. Wakacyjne wyjazdy przede wszystkim kojarzą się z relaksem i błogim odpoczynkiem, lecz dla rodziców, którzy wyjeżdżają z małymi dziećmi, jest to także okresem wzmożonej uwagi.
Czasem wystarczy chwila nieuwagi  w tłumie, sklepie, na plaży żeby rozbrykana pociecha zniknęła z oczu i po prostu się zgubiła. Wiem, że lepiej o tym nie myśleć, ale ryzyko istnieje.




Jak przygotować na taką sytuację i ułatwić sobie odnalezienie dziecka?
Czy nasza pociecha wie, jak się zachować, gdy się zgubi? Dzisiaj recenzja wspaniałej książki, za pomocą której łagodnie i bez straszenia możemy przygotować dziecko na taką ewentualność.




"Ruszamy na wakacje.



Hura! Hura! Hura!



Mama, tata i ja!"


Głowna bohaterka książki a właściwe mini poradnika dla najmłodszych ma na imię Pola i razem z rodzicami i swoim Królikiem wybiera się na wakacje. Niestety małej Poli zdarza się zgubić, ale kreatywni rodzice w sprytny sposób nauczyli córkę jak sobie radzić, gdy jest sama. ,Pola Zagubialska tak nazywa ją mama, zna zasady dla zgubialskich i mimo że gubi się bardzo często na ulicy w autobusie czy podczas zabawy w chowanego w hotelu hotelowym, zawsze wie jak dać się znaleźć.





 Lenie bardzo podobają się przygody Poli. Po przeczytaniu książki uznała, że wszystkie zasady są proste i łatwe do zapamiętania i zawierają w sobie zrozumiały przekaz jak postępować, gdy straci się rodziców  z oczu, więc warto się ich nauczyć. Córka postanowiła zabrać książkę również do przedszkola by i jej koledzy i koleżanki mogli poznać te zasady przed wakacjami.










Ja pilnuje Leny jak oka w głowie, ale kilka razy mi ciśnienie podniosła, gdy znikła za regałem w sklepie czy w tłumie dzieci. Sześć zasad przyda nam się bardzo, szczególnie że Lena jest już w takim wieku z chce sam o sobie decydować i wiem, że jeśli zapamięta te zasady, będzie bezpieczna.




Szata graficzna książki przyciąga wzrok a, kolorowe ilustracje idealnie odzwierciedlają opisywane wydarzenia. Na twarzach bohaterów pojawia się zaskoczenie, ale nie ma tu paniki czy łez.




W książce również umieszczono labirynt do przejścia oraz mały quiz, w którym mali czytelnicy mają za zadanie odpowiedzieć, do kogo zwrócą się w razie potrzeby. Moja córka jest okropną gadułą i często zagaduje obcych. Nie zabraniam jej, ale wie, że tylko, w mojej obecności lub męża może rozmawiać z nieznajomymi, ale z nikim nie wolno jej nigdzie iść bez mojej zgody.Oczywiście mamy sowoje tajne HASŁO.  Mam nadzieje, że w te wakacje obejdzie się bez takich incydentów, ale wole dmuchać na zimne i rozmawiać, tłumaczyć i uczyć właściwego zachowania. Polecamy z całego serca must have dla wszystkich małych odkrywców. 


Tytuł: ,,Gdy Pola się zgubi”
Autor: Gabriela Rzepecka – Weiss
Ilustracje: Magdalena Kozieł – Nowak
Wydawnictwo: Dwukropek
Rok wydania: 2018
Objętość: chudzina
Dla kogo: dla najmłodszych
Ocena ogólna: wybitna
https://www.facebook.com/search/top/?q=wydawnictwo%20dwukropek

8 komentarzy:

  1. Świetny pomysł z taką książeczką tym bardziej, że dzieci działają na wyobraźni

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejna fajna ksiżeczka dla dzieci, beda miały co czytac.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja dopiero będę mamą za 70 dni :) Ale już teraz kiedy Mikołaj jest w brzuszku lubię poczytać o książkach , poradnikach które w przyszłości mogą mi pomóc :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniała publikacja! Myślę, że każdy rodzic powinien taką książkę mieć i wspólnie przeczytać z dzieckiem, porozmawiać. Zapisuję tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. akurat mojej córki jeszcze takich rzeczy nie uczyłam, a książeczka super. pewnie z czasem u nas by się przydała :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super książeczka i zasady,które należy dziecku wpoić by nie było przykrych niespodzianek.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniala publikacja, ktora powinna byc w kazdym domu i szkole

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Blondynki kreatywnie , Blogger