00:48

Kalendarze adwentowe



Kalendarze adwentowe i ich historia sięga aż połowy XIX wieku, kiedy stworzono pierwszy egzemplarz, dający możliwość odliczania czasu do Wigilii Bożego Narodzenia. Tradycja nakazuje umieścić w kolejnych okienkach mądre cytaty lub zobowiązania do wypełnienia. Każdego dnia inne! Adwent i tak jest bardzo pracowitym okresem, zwłaszcza dla przygotowujących Święta w swoich domach i codziennie czeka nas masa wyzwań, dlatego, żeby umilić czas oczekiwania na Święta Bożego Narodzenia, proponuję umieścić w torebkach prócz zadań, małe drobiazgi u nas są to naklejki, które wsunęłam już do wykonanych przez Lenę paczuszek.


 Kalendarza adwentowy u nas co roku jest inny i jest własnego wykonania, ale jeśli nie macie czasu, można również kupić takowy.

Do wykonania kalendarza potrzebne są.
  • farby plakatowe bambino
  • pędzel lub rolka
  • serwetki ozdobne okrągłe
  • blok techniczny
  • klej introligatorski Bambino 
  • bibuła zielona
  • kartka w kolorze czerwonym na kokardę
  • kawałek tektury 
  • gumki recepturki
  • wydrukowane cyferek
  • karteczki z zadaniami
  • drobiazgi
  

 Wieniec kalendarz adwentowy winien być kolorowy wiec Lena pomalowała część z 24 serwetek ozdobnych na czerwono, zielono i żółto.


 Kartkę bloku technicznego pocięła na paski o długości 10 cm o szerokości 2-3 cm i zwinęła każdy pasek w rolkę, skleiła. Tak 24 razy sporo tego zwijania. Każdą rolkę umieściła na środku, pomalowanej wcześniej serwetki, po umieszczeniu w środku karteczki z zadaniem zwinęła całość. Ja pomogłam w spięciu zawiniątka gumką recepturką. I tak 24 razy, jak świstak zawija sreberka: ).






Tekturę przy malowaniu serwetek Lena pomalowała na zielony, ja wycięłam kształt wieńca. Lena swoje zawiniątka dokleiła do tektury. Po wyschnięciu umieściłyśmy kokardę czerwoną wykonana z papieru.




Lena okleiła brzegi kalendarza wieńca od wewnątrz i zewnątrz bibułą zieloną nie wszystko idealnie równo, ale mega dumna ze swojego kalendarza i wie, że prócz zadań cos tam jeszcze jest wiec, nie może się doczekać grudnia.








Już za sześć dni rozpocznie się adwent wiec do dzieła.Kiedy byłam dzieckiem zawsze dostawałam czekoladowy kalendarz adwentowy
Materiały Bambino znajdziecie tu polecam cudne farby i klej.
https://www.facebook.com/KolorowySwiatBambino

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam kalendarze adwentowe, zwłaszcza robione własnoręcznie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. co roku robimy sami kalendarz z synem, potem ja chowam smakołyki albo zadania do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały pomysł! Od przyszłego roku, mam nadzieję, i ja zabiorę się za robienie z dziećmi kalendarzy adwentowych - z pewnością wykorzystam ten pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tam zawsze kupuję kalendarze adwentowe, ale to świetny pomysł, żeby zrobić je samemu. U mnie w podstawówce był zawsze taki konkurs na najlepszy kalendarz adwentowy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. super pomysł na kalendarz i piekna ozdoba

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Blondynki kreatywnie , Blogger