11:26

Piramida Zabaw – kartonowe klocki jako prezent gwiazdkowy dla dwuletniej Blondyneczki.


Przywiązujemy wielką wagę do tego, aby sprezentowane przez nas zabawki były nie tylko ładne, ale też odpowiednie dla wieku pociechy, która otrzyma prezent. To bardzo trudne, gdyż wybór jest przeogromny, a uginające się pod ciężarem zabawek sklepowe półki kuszą swą obfitością, wywołując uczucie totalnego pogubienia. Z racji, że kocham metodę Montessori moje oko zawsze przyciągają zabawki w stylu Montessori. Nie chce nikomu narzucać mojego stylu edukacji, ale jeśli zabawka jest piękna edukacyjna i rozwojowa jak nie sięgnąć po takie cudo.



Od pierwszej chwili miałam przeczucie, że Piramida Zabaw -Owoce i Warzywa będzie strzałem w dziesiątkę! Ma w sobie cechę, którą bardzo lubię: im dłużej się bawimy, tym więcej dostrzegamy drzemiących w zabawce możliwości. Za każdym razem odkryjecie nowe zalety piramidy i kolejne funkcje, które może pełnić. 
  




Piramida Zabaw -Owoce i Warzywa to zestaw 10 kwadratowych klocków, które po ułożeniu tworzą 80 cm wieżę. Nie są to jednak zwykłe klocki, to klocki koncepcyjne, które pozytywnie wpływają na rozwój dzieci na wielu płaszczyznach. Piramida Zabaw Owoce i Warzyw to zabawka, która od niedawna jest dostępna w sprzedaży polecam Piramidę Zwierzęta. Lena oczywiście przyłapała mnie na robieniu zdjęć i musiała sprawdzić jak się układa i czy Blanka dwuletnia kuzynka Lenki sobie poradzi. Kreatywna zabawka, która rośnie wraz z dzieckiem.



Czego uczy się dziecko dzięki Piramidzie Zabaw?

Podstawowym atutem układania wszelkiego rodzaju klocków jest rozwijanie umiejętności związanych z motoryką małą. Dziecko chwyta, obraca, dopasowuje, szereguje – jednocześnie starając się układać klocki tak, aby wieża była stabilna. Budowanie i układanie elementów nawet w pozornie nielogiczny sposób wpływa bardzo dobrze na rozwijanie wyobraźni przestrzennej, kreatywności i pomysłowości dziecka oraz jest świetnym ćwiczeniem koncentracji na wykonywaniu danej czynności, oraz precyzji ruchów małych dłoni. 






Każdy owoc lub warzywo zostało podpisane w dwóch językach-nie dość, że dziecko przyswaja prawidłowe nazwy, poszerzając tym samym słownictwo, to uczy się również języka angielskiego-co jest ogromnym walorem edukacyjnym. Jedna ściana w każdej kostce została przypisana nauce liczenia. Znajdują się na niej jabłka określonej ilości oraz cyfra.llklk





Przeważnie sceptycznie podchodzę do zabawek mających w sobie zbyt wiele do zaoferowania. Piramida bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła nie potrzebnie bałam się, że może jednak tego wszystkiego jest za wiele. Piramida rośnie razem z dzieckiem, czyli spełnia jego potrzeby rozwojowe w danym wieku i tak. Roczniak zajmie się wkładaniem kolejnych klocków do siebie, wyciąganiem, przyglądaniem się im, układaniem. Trzylatka zafascynuje liczenie, kolory i układanie wieży. Pięciolatek wskaże literki i cyferki, ale przede wszystkim, z wyraźnym ożywieniem chce uczyć się angielskiego. Lena zaraz zauważyła, że owoce i warzywa są umieszczone na poszczególnych klockach wielkościowo.




Przedstawiłam te najbardziej oczywiste pomysły na zabawę, ale tak naprawdę, jedynym ograniczeniem w zabawie jest nasza wyobraźnia. A co po zakończeniu zabawy? Klocki można złożyć chowając je jeden w drugi… albo wykorzystać jako pojemniki na drobne zabawki lub kredki.
Kolejny raz Piramida zaskoczyła mnie swoją praktycznością!

11 komentarzy:

  1. To też bardzo ciekawy pomysł na zrobienie piramidy zdrowego żywienia!

    OdpowiedzUsuń
  2. ale fajna. Ignaś jako malec maił z Melissa & Doug i super się nią bawił :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Teraz to tyle fajnych i co najwazniejsze praktycznych zabawek jest 😃 piramida mi sie podoba bo jak opisalas mozna sie nia bawic w roznym wieku. Super

    OdpowiedzUsuń
  4. o to troche w stylu Montessori, a interesuję się tą metodą wychowawczą.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł na zabawę i naukę w jednym :)

    OdpowiedzUsuń
  6. My mieliśmy okazje pobawić się wersją ze zwierzątkami. Jakiejś wielkiej furory jednak nie było. Miałam wrażenie, że bardziej podoba się mi niż mojej czteroletniej córce :) Ale ta wersja z owocami wygląda ciekawiej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczna zabawka! Sama miałabym ochotę się nią pobawić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sporo dobrego czytam o tej piramidzie a i mi samej podoba się... Tylko niestety Dusia już za duża na nią ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiele radości na tych zdjęciach, świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Mamy taką piramidę i daje bardzo dużo możliwości zabawy oraz nauki. Świetna sprawa i również polecam.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Blondynki kreatywnie , Blogger