10:11

Mój zeszyt obserwacji przyrodniczych. Akademia Mądrego Dziecka" - wydawnictwo Egmont


Edukacja przyrodnicza od dawna gości w naszym domu dzięki wyjątkowemu elementowi wychowania Marii Montessori, jakim jest wychowanie kosmiczne, moje blondynki są wprowadzane w piękno i tajemnice świata natury. Szczególnie latem staramy się jak najwięcej czasu poświęcić na obserwację i bezpośredni kontakt z przyrodą. Nowa seria "Mój zeszyt obserwacji przyrodniczych" Wydawnictwa Egmont w dużej mierze ułatwia nam to zadanie. Te edukacyjne zeszyty zostały wydane w serii Akademia Mądrego Dziecka. Niezmiernie mnie cieszy, że wśród licznych publikacji kierowanych do maluchów nareszcie są dostępne kreatywne zeszyty dla dzieci w wieku 6+ mam nadzieję, że będzie ich coraz więcej.
 



Obecnie wydane zostały cztery zeszyty:
  • Drzewa
  • Owady
  • Pożywienie
  • Przyroda w mieście

Wszystkie cztery zeszyty zawierają ciekawe zadania do przeprowadzenia w terenie, ale także wycinanki i kolorowanki pozwalające utrwalić wiedzę zdobyta podczas lektury zeszytów.  Jak już pisałam, seria ta skierowana jest do dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Podczas eksplorowania zeszytów przyda się umiejętność czytania i liczenia. 

Drzewa. Mój zeszyt obserwacji przyrodniczych.



Zeszyt Drzewa w kreatywny i wciągający sposób przybliża dzieciom wiedzę o świecie drzew. Wszyscy mali przyrodnicy dowiedzą się m.in.:

-Jak wygląda cykl życiowy drzewa i liścia?
- Jak drzewa pobierają wodę i składniki odżywcze?
- Jakie gatunki drzew sadzi się w mieście i dlaczego ?
- Co dają nam drzewa i jak możemy je chronić?










Owady. Mój zeszyt obserwacji przyrodniczych.



Zeszyt Owady w przystępny sposób pomaga poznać tajemniczy świat insektów. Zawartość tego zeszytu dosłownie pochłonęła moja Blondynkę, która chyba zostanie entomologiem. Jeśli i wasze dzieci interesują się owadami, z tego zeszytu dowiedzą się m.in.:

 - Czym różni się osa od muchówki?
- Jak wygląda cykl życiowy biedronki siedmiokropki?
- Gdzie mieszkają owady?
- Jak owady postrzegają kolory?
- Jak i po co owady zapylają kwiaty?
- Jak pomagać owadom w mieście?











Pożywienie. Mój zeszyt obserwacji przyrodniczych.


Trzeci zeszyt nosi tytuł Pożywienie i ma na celu zobrazować dzieciom jak dokonywać odpowiednich wyborów żywieniowych. Wydawnictwo Egmont nie boi się w swoich publikacjach poruszać trudne tematy. Z tym zeszytem nasza pociecha nauczy się obserwować swoje nawyki żywieniowe bardzo prawdopodobne, że dzięki pomysłom opisanym w książce wasza rodzina stanie się bardziej EKO. 

 -Czy człowiek jest wszystkożercą?
- Jak wyhodować pomidorki koktajlowe?
- Jak rozpoznać żywność produkowaną z szacunkiem dla środowiska?
- Jak pomóc niedojrzałym owocom?
- Czym są alergie pokarmowe?
- Dlaczego warto wybierać produkty sezonowe?
- Jak rozpoznać produkty wysoko przetworzone?







Przyroda w mieście. Mój zeszyt obserwacji przyrodniczych.


 Czwarty zeszyt zawiera ciekawe informacje o Przyrodzie w mieście. Również w betonowej przestrzeni miasta jest miejsce na zielone tętniące życiem mniejsze i większe trawniki, skwerki, alejki. Natura w mieście jest obecna dniem i nocą tylko w różnej skali często trzeba się pochylić albo zadrzeć wysoko głowę by ja dostrzeż. 

Jak odnaleźć żywe stworzenia w najbardziej niepozornych zakamarkach miasta?
- Jak zostać osiedlowym ogrodnikiem?
- Jak nauczyć się rozpoznawać rośliny?
- Jakie zwierzęta można spotkać w mieście dniem, a jakie nocą?
- Skąd pochodzą najciekawsze zwierzęta miejskie?












Całą serię „Mój zeszyt obserwacji przyrodniczych” cechują niebanalne inspiracje przyrodnicze i proste eksperymenty.Duża dawka wiedzy o środowisku naturalnym zachwyci każdego małego odkrywcę a ciekawe i wciągające pomysły na zabawę w plenerze uatrakcyjnią wakacje. Szata graficzna to wisienka na torcie, piękna i żywa kolorystyka  cieszy oko. 


Polecamy wszystkie zeszyty z serii "Mój zeszyt obserwacji przyrodniczych" znajdziecie na stronie wydawnictwa Egmont (tutaj - klik).

16 komentarzy:

  1. Taki zestaw warto kupić każdemu ciekawskiemu dziecku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna propozycja dla młodych przyrodników :) Na pewno pomocne zeszyty, żeby pokazać dziecku, jak zmienia się i funkcjonuje przyroda wokół nas :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Msze kupić córce te zeszyty, bardzo mi się podobają

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe te zeszyty. Jestem zachwycona merytoryką, ilustracjami i przystępnością wiedzy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne zeszyty z przyrody :) szkoda, że jak ja byłam mała to takich nie było ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Karolina Witkowska22 sierpnia 2019 07:36

    Bardzo przemyślanie zrobiona książka . Bedzie potrafić uzmysłowić dziecku , piękno otaczjącej go natury

    OdpowiedzUsuń
  7. Jako nauczycielka ed. wczesnoszkolnej i jako mama jestem totalnie zauroczona tymi zeszytami!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem bardzo pozytywnie nastawiona do takiej formy poznawania przyrody.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałe zeszyty!
    Jestem pod wrażeniem, pięknie ilustrowane.
    Świetna forma poznawania świata i przyrody.
    Pozdrawiam!
    Irena

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacyjny pomysł z takimi zeszytami, nie tylko wiedza, ale również angażowanie w poznawanie świata, to pozostaje na dłużej. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo wartościowa pozycja! Na pierwszy rzut oka jest taka estetyczna i ma piękne ilustracje

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne są te zeszyty, podstawy przyrody i wiedza na całe życie zostanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawe książki, gdy mój syn będzie starszy to chętnie mu kupię ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Odkrywanie wspaniałej przyrody może być wzbogacającym doświadczeniem, a jednym ze sposobów, aby jak najlepiej wykorzystać swoją podróż, jest dokumentowanie swoich wizyt. Świetnym sposobem na to jest użycie zestawu do obserwacji dzikiej przyrody, takiego jak ten, który można znaleźć na https://dzikaknieja.pl/. Zestaw ten zawiera czujniki ruchu, kamery i inne akcesoria, które pomogą ci bezpiecznie uchwycić wszelkie obserwacje dzikiej przyrody, na które możesz się natknąć.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Blondynki kreatywnie , Blogger