15:12

"Mały Książę"- Książka z płytą



Przygody małego złotowłosego chłopca, który mieszkał na planecie niewiele większej od niego samego, chyba zna każdy." Mały Książę" to klasyk, który powinien znajdować się w każdym domu.


"Mały Książę" to bajka filozoficzna francuskiego pisarza, która opowiada o podróży małego chłopca na różne planety oraz Ziemię. Tytułowy bohater to mieszkaniec planety B-612, którą z powodu samotność opuszcza. Mały chłopiec w swojej podróży w nieznane odwiedza wiele planet i spotyka różnych ludzi, dowiadując się od nich wielu mądrych rzeczy. 


Książka dla dzieci, ale i dla dorosłych obnaża nasze słabości i materialistyczne podejście do życia i wyraźnie opisuje różnice pomiędzy światem dzieci i dorosłych. 





"Cóż za dziwna planeta!-pomyślał.- Jest sucha, spiczasta i słona. A ludziom brakuje wyobraźni. Tylko powtarzają to, co usłyszeli..."

(Mały Książę)







Autor Małego Księcia pojawia się w książce jako pilot samolotu, który rozbił się gdzieś na pustyni i tam zaprzyjaźnia się z głównym bohaterem. Dzięki narracji autora, stopniowo poznajemy Małego Księcia. 




" Nie potrafiłem tego zrozumieć! Należał sądzić ją po czynach, a nie słowach. Czarowała mnie zapachem i była moim światem. Nie dostrzegałem kryjącej się za krętactwami czułości. Kwiaty są tak pełne sprzeczności! Ale byłem zbyt młody i nie umiałem prawdziwie kochać".

(Mały Książę o róży)




Ta niezwykła opowieści o małym chłopcu mówi o przyjaźni, miłości, odpowiedzialności, samotności i cierpieniu. Obowiązkowa lektura szkolna, którą każdy zachwyci się na swój indywidualny sposób. Książka, która ma już 75 lata nadal cieszy się uznaniem czytelników. Mimo takiego upływu lat ta lektura i jej przesłanie jest cały czas aktualne.


 Książka wydawnictwa RM wydana w nowym przekładzie, jest napisana bardzo prostym i łatwym językiem, dzięki czemu czyta się ją przyjemnie. Twarda okładka książki, poręczny format, dobrej jakości papier oraz przepiękne ilustracje wykonane ręką samego autora to niewątpliwe atuty tej publikacji a dodatkowo mamy płytę CD z nagraniem. Lektorem jest znany aktor Maciej Stuhr. Lena przesłuchała płytę kilka razy, obecnie czyta książę codziennie jeden rozdział. 


Lena ma swoje ulubione cytaty, powiedzenia i złote myśli tej lektury np. '' Jedynie dzieci wiedzą, czego chcą '' "Ludzie… wpadają w wartki prąd czasu, nie pamiętając już, czego szukają. Machając gorączkowo rękami, kręcąc się w kółko… To nie ma sensu."



Autor/Ilustrator: Antoine de Saint -
Exupéry
Tłumaczenie: Elżbieta Siwiec
Wydawnictwo: RM
Oprawa: Twarda
Liczba: 96

Książkę z płytą znajdziecie na stronie Wydawnictwa RM tutaj:

10 komentarzy:

  1. Mały Książę powinien być w każdej biblioteczce

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam pojęcia, że jest "Mały Książę" z płytą. Muszę się chyba zaopatrzyć w takie wydanie, mimo że mam już jeden egzemplarz w domu. Ale nie tak ładnie wydany :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pozycja warta uwagi. Czytałam w dzieciństwie, czytałam synowi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A to ciekawe! Mam w wykonaniu Piotra Fronczewskiego, bardzo chętnie posłucham też przeczytanego przez MAcieja Stuhra. Pewnie obie wersje będą równie dobre! Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam, gdy byłam w szkole. Jedna z ulubionych książek mojego męża.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mądra i wzruszająca książka. Niby prosta, niby króciutka, a tyle mądrości przekazuje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Też mam swoje ulubione cytaty z Małego Księcia, bo to przecież bajka nie tylko dla dzieci <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie lubilam tej ksiazki w dzieciństwie, chyba za duzo w niej filozofii

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mądra i wzruszająca książka.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Blondynki kreatywnie , Blogger